Украинский язык, 5 класс

Завдання з мови на 05.04- 12.04. 2017 р.
   1. Виділіть рядок, у якому всі слова – іменники чоловічого роду.
     А) обруч, гай, село,вітер, ліхтар;
     Б) річка, сад, мурашка, шпак, двері;
     В) кінь, обруч, крик, вікно, глек;
     Г) світ, капітан, світ, птах, перець.
2. Виділіть рядок, у якому всі слова – дієслова.
    А) малювання, малювати, малюнок, малюю;
    Б) прийти, йду, зайти, хода;
    В) колише, щебече, колисати, колисанка;
    Г) думати, знати, стояти, бігати.
3. У якому реченні не з дієсловом треба писати разом?
    А)Він (не) хтував усіма доказами (З газети).
    Б) Хай дух свободи (не) погасне в серцях прийдешніх поколінь
 (І. Гнатюк).
    В) І неситий (не) виоре на дні моря поле (Т.Шевченко).
     Г)Серце мліло, (не)хотіло співать на чужині  (Т.Шевченко).
4.Визначте, яке слово поділене на значущі частини.
А) Літ-о. Б)Літ-ній. В)Під-літ-ок.Г) Л-і-т-у-в-а-т-и.
5. З'ясуйте, зі скількох звуків складається слово яблуко.
 А)Трьох. Б) Чотирьох. В) П'яти. Г)Шести.Д) Семи.
6.   Визначте відмінок виділеного в реченні іменника.
Трактор оре поле.
А) Називний.
 Б) Родовий.
 В) Давальний.
 Г) Знахідний.
 Д) Орудний.
7. Визначте, який це текст.
Що найголовніше у житті? Одні твердять, що матеріальні блага. Інші дово­дять: важливіші від них духовні цінності. І вони, очевидно, мають рацію. Бо людина, яка ставить понад усе самовдосконалення, збагачується знаннями, витончує почуття, помножує свої розумові сили і здібності, приносячи більше користі і собі і народу, здобуває шану в людей. А це і приносить справжнє щастя.
1. Розповідь. 2. Опис. 3. Роздум.





Завдання на канікули з мови  (27.03.17 р.- 02.04.17 р.)

   Тестування з теми «Лексикологія. Групи слів за значенням»
                                                     

1)Синоніми – це …

а) слова, різні за звучанням, але однакові або близькі за значенням;

б) слова, які мають протилежне значення;

в) слова, однакові або подібні за звучанням, але різні за лексичним значенням.

2) Укажіть багатозначне слово:

а) хлопчик;

б) голова;

в) суфікс.

3) Укажіть словосполучення зі словами в прямому значенні:

а) гострий біль

б) високе дерево

в) м’який характер

4) Укажіть словосполучення зі словами у переносному значенні:

а) скромна людина

б) скромний одяг

в) скромний заробіток

5) Укажіть слово, яке має омонім:

а) комп’ютер;

б) мила;

в) десять.

6) Укажіть групу слів, які НЕ Є СИНОНІМАМИ:

а) пахучий, духмяний, ароматний

б) дбати, клопотати, піклуватися

в) ходити, летіти, марширувати

7) Складіть словосполучення або речення, в яких слово ЗАЛІЗНИЙ вживається в прямому і переносному значенні.

8) Введіть до речення омонім МЕТАЛИ так, щоб це слово вживалось у різних значеннях.

9) Доберіть антоніми до слів:

День - … ;  

чорний - … ;

плакати - … .

10) Доберіть до іншомовних слів українські синоніми:

Ідеальний - …

Гелікоптер - …

Конкурс - …





Завдання на 25.03.17 р.
Вставити пропущені літери:
Багато є значен.. у слові “з..мля”.

З..мля- .. ітчизна твоя дорога,

І грунт,що орють в..сняної пори,

А ще верхній шар у з..мної кори.

З..емля – темно-сіра складна р..човина,

І наша планета з..лена, єдина,

І суша, що вабит.. мандрівника в морі,

І кличе його в голубому просторі.

Пояснити лексичне значення слова  родина , скласти з ним речення.


Завдання на 23.03.17 р.
Пояснити лексичне значення слів:
Моряк
Морський
Лайнер
Каюта
Море
Капітан
Круїз
 З одним словом на вибір скласти речення, підкреслити члени речення.



Завдання на 09.03.17 р.
1.Продовжити речення: «Морфологія — це …»:
а) словниковий склад мови;
б) розділ науки про мову, що вивчає звукову будову мови;
в) розділ науки про мову, що вивчає слово як частину мови.
2В якому рядку всі іменники належать до назв неістот?
а) Птах, листя, дерева, листя, товариш;
б) книга, хата, ніж, одяг, осінь;
в) дощ, небо, ягоди, батько, мати.
3Якими членами речення бувають прикметники?
а) Обставинами;
б) додатками;
в) означеннями або частиною іменного складеного присудка.
4Замість яких частин мови вживаються займенники?
а) Замість дієслів;
б) замість прийменників;
в) замість іменників, прикметників та числівників.
5.В якому рядку всі дієслова майбутнього часу?
а) Читатимеш, заспіваю, буде малювати, лити, сумую;
б) покличу, налякає, принесемо, буду кричати, ходжу;
в) відвідаєш, сподіватимусь, будеш вірити, переможу, полечу.
6.В якому рядку всі слова пишуться з -ь?
а) Поділ..ський, домен..щик, черешень..ці, кул..ці, гіл..ці;
б) Парас..ці, Гал..ці, Натал..ці, т..мяний, веселит..ся;
в) приятел..ці, нен..ці, дон..ці, різ..бяр, добровол..ці.
7.Доповнити речення  другорядними  членами. Записати. Визначити синтаксичну роль кожного слова, зазначивши, якою частиною мови вони виражені. Зійшла зоря.


Комментариев нет:

Отправить комментарий