Завдання з мови на 05.04- 12.04. 2017 р.
1. Виділіть рядок, у якому всі слова – іменники чоловічого роду.
А) обруч, гай, село,вітер, ліхтар;
Б) річка, сад, мурашка, шпак, двері;
В) кінь, обруч, крик, вікно, глек;
Г) світ, капітан, світ, птах, перець.
2. Виділіть рядок, у якому всі слова – дієслова.
А) малювання, малювати, малюнок, малюю;
Б) прийти, йду, зайти, хода;
В) колише, щебече, колисати, колисанка;
Г) думати, знати, стояти, бігати.
3. У якому реченні не з дієсловом треба писати разом?
А)Він (не) хтував усіма доказами (З газети).
Б) Хай дух свободи (не) погасне в серцях прийдешніх поколінь
(І. Гнатюк).
В) І неситий (не) виоре на дні моря поле (Т.Шевченко).
Г)Серце мліло, (не)хотіло співать на чужині (Т.Шевченко).
4.Визначте, яке слово поділене на значущі частини.
А) Літ-о. Б)Літ-ній. В)Під-літ-ок.Г) Л-і-т-у-в-а-т-и.
5. З'ясуйте, зі скількох звуків складається слово яблуко.
А)Трьох. Б) Чотирьох. В) П'яти. Г)Шести.Д) Семи.
6. Визначте відмінок виділеного в реченні іменника.
Трактор оре поле.
А) Називний.
Б) Родовий.
В) Давальний.
Г) Знахідний.
Д) Орудний.
7. Визначте, який це текст.
Що найголовніше у житті? Одні твердять, що матеріальні блага. Інші доводять: важливіші від них духовні цінності. І вони, очевидно, мають рацію. Бо людина, яка ставить понад усе самовдосконалення, збагачується знаннями, витончує почуття, помножує свої розумові сили і здібності, приносячи більше користі і собі і народу, здобуває шану в людей. А це і приносить справжнє щастя.
1. Розповідь. 2. Опис. 3. Роздум.
Завдання на канікули з мови (27.03.17 р.- 02.04.17 р.)
Тестування з теми «Лексикологія. Групи слів за значенням»
1)Синоніми – це …
а) слова, різні за звучанням, але однакові або близькі за значенням;
б) слова, які мають протилежне значення;
в) слова, однакові або подібні за звучанням, але різні за лексичним значенням.
2) Укажіть багатозначне слово:
а) хлопчик;
б) голова;
в) суфікс.
3) Укажіть словосполучення зі словами в прямому значенні:
а) гострий біль
б) високе дерево
в) м’який характер
4) Укажіть словосполучення зі словами у переносному значенні:
а) скромна людина
б) скромний одяг
в) скромний заробіток
5) Укажіть слово, яке має омонім:
а) комп’ютер;
б) мила;
в) десять.
6) Укажіть групу слів, які НЕ Є СИНОНІМАМИ:
а) пахучий, духмяний, ароматний
б) дбати, клопотати, піклуватися
в) ходити, летіти, марширувати
7) Складіть словосполучення або речення, в яких слово ЗАЛІЗНИЙ вживається в прямому і переносному значенні.
8) Введіть до речення омонім МЕТАЛИ так, щоб це слово вживалось у різних значеннях.
9) Доберіть антоніми до слів:
День - … ;
чорний - … ;
плакати - … .
10) Доберіть до іншомовних слів українські синоніми:
Ідеальний - …
Гелікоптер - …
Конкурс - …
Завдання на 25.03.17 р.
Вставити пропущені літери:
Багато є значен.. у слові “з..мля”.
З..мля- .. ітчизна твоя дорога,
І грунт,що орють в..сняної пори,
А ще верхній шар у з..мної кори.
З..емля – темно-сіра складна р..човина,
І наша планета з..лена, єдина,
І суша, що вабит.. мандрівника в морі,
І кличе його в голубому просторі.
Пояснити лексичне значення слова родина , скласти з ним речення.
Завдання на 23.03.17 р.
Пояснити лексичне значення слів:
Моряк
Морський
Лайнер
Каюта
Море
Капітан
Круїз
З одним словом на вибір скласти речення, підкреслити члени речення.
Завдання на 09.03.17 р.
1.Продовжити речення: «Морфологія — це …»:
а) словниковий склад мови;
б) розділ науки про мову, що вивчає звукову будову мови;
в) розділ науки про мову, що вивчає слово як частину мови.
2В якому рядку всі іменники належать до назв неістот?
а) Птах, листя, дерева, листя, товариш;
б) книга, хата, ніж, одяг, осінь;
в) дощ, небо, ягоди, батько, мати.
3Якими членами речення бувають прикметники?
а) Обставинами;
б) додатками;
в) означеннями або частиною іменного складеного присудка.
4Замість яких частин мови вживаються займенники?
а) Замість дієслів;
б) замість прийменників;
в) замість іменників, прикметників та числівників.
5.В якому рядку всі дієслова майбутнього часу?
а) Читатимеш, заспіваю, буде малювати, лити, сумую;
б) покличу, налякає, принесемо, буду кричати, ходжу;
в) відвідаєш, сподіватимусь, будеш вірити, переможу, полечу.
6.В якому рядку всі слова пишуться з -ь?
а) Поділ..ський, домен..щик, черешень..ці, кул..ці, гіл..ці;
б) Парас..ці, Гал..ці, Натал..ці, т..мяний, веселит..ся;
в) приятел..ці, нен..ці, дон..ці, різ..бяр, добровол..ці.
7.Доповнити речення другорядними членами. Записати. Визначити синтаксичну роль кожного слова, зазначивши, якою частиною мови вони виражені. Зійшла зоря.
1. Виділіть рядок, у якому всі слова – іменники чоловічого роду.
А) обруч, гай, село,вітер, ліхтар;
Б) річка, сад, мурашка, шпак, двері;
В) кінь, обруч, крик, вікно, глек;
Г) світ, капітан, світ, птах, перець.
2. Виділіть рядок, у якому всі слова – дієслова.
А) малювання, малювати, малюнок, малюю;
Б) прийти, йду, зайти, хода;
В) колише, щебече, колисати, колисанка;
Г) думати, знати, стояти, бігати.
3. У якому реченні не з дієсловом треба писати разом?
А)Він (не) хтував усіма доказами (З газети).
Б) Хай дух свободи (не) погасне в серцях прийдешніх поколінь
(І. Гнатюк).
В) І неситий (не) виоре на дні моря поле (Т.Шевченко).
Г)Серце мліло, (не)хотіло співать на чужині (Т.Шевченко).
4.Визначте, яке слово поділене на значущі частини.
А) Літ-о. Б)Літ-ній. В)Під-літ-ок.Г) Л-і-т-у-в-а-т-и.
5. З'ясуйте, зі скількох звуків складається слово яблуко.
А)Трьох. Б) Чотирьох. В) П'яти. Г)Шести.Д) Семи.
6. Визначте відмінок виділеного в реченні іменника.
Трактор оре поле.
А) Називний.
Б) Родовий.
В) Давальний.
Г) Знахідний.
Д) Орудний.
7. Визначте, який це текст.
Що найголовніше у житті? Одні твердять, що матеріальні блага. Інші доводять: важливіші від них духовні цінності. І вони, очевидно, мають рацію. Бо людина, яка ставить понад усе самовдосконалення, збагачується знаннями, витончує почуття, помножує свої розумові сили і здібності, приносячи більше користі і собі і народу, здобуває шану в людей. А це і приносить справжнє щастя.
1. Розповідь. 2. Опис. 3. Роздум.
Завдання на канікули з мови (27.03.17 р.- 02.04.17 р.)
Тестування з теми «Лексикологія. Групи слів за значенням»
1)Синоніми – це …
а) слова, різні за звучанням, але однакові або близькі за значенням;
б) слова, які мають протилежне значення;
в) слова, однакові або подібні за звучанням, але різні за лексичним значенням.
2) Укажіть багатозначне слово:
а) хлопчик;
б) голова;
в) суфікс.
3) Укажіть словосполучення зі словами в прямому значенні:
а) гострий біль
б) високе дерево
в) м’який характер
4) Укажіть словосполучення зі словами у переносному значенні:
а) скромна людина
б) скромний одяг
в) скромний заробіток
5) Укажіть слово, яке має омонім:
а) комп’ютер;
б) мила;
в) десять.
6) Укажіть групу слів, які НЕ Є СИНОНІМАМИ:
а) пахучий, духмяний, ароматний
б) дбати, клопотати, піклуватися
в) ходити, летіти, марширувати
7) Складіть словосполучення або речення, в яких слово ЗАЛІЗНИЙ вживається в прямому і переносному значенні.
8) Введіть до речення омонім МЕТАЛИ так, щоб це слово вживалось у різних значеннях.
9) Доберіть антоніми до слів:
День - … ;
чорний - … ;
плакати - … .
10) Доберіть до іншомовних слів українські синоніми:
Ідеальний - …
Гелікоптер - …
Конкурс - …
Завдання на 25.03.17 р.
Вставити пропущені літери:
Багато є значен.. у слові “з..мля”.
З..мля- .. ітчизна твоя дорога,
І грунт,що орють в..сняної пори,
А ще верхній шар у з..мної кори.
З..емля – темно-сіра складна р..човина,
І наша планета з..лена, єдина,
І суша, що вабит.. мандрівника в морі,
І кличе його в голубому просторі.
Пояснити лексичне значення слова родина , скласти з ним речення.
Завдання на 23.03.17 р.
Пояснити лексичне значення слів:
Моряк
Морський
Лайнер
Каюта
Море
Капітан
Круїз
З одним словом на вибір скласти речення, підкреслити члени речення.
Завдання на 09.03.17 р.
1.Продовжити речення: «Морфологія — це …»:
а) словниковий склад мови;
б) розділ науки про мову, що вивчає звукову будову мови;
в) розділ науки про мову, що вивчає слово як частину мови.
2В якому рядку всі іменники належать до назв неістот?
а) Птах, листя, дерева, листя, товариш;
б) книга, хата, ніж, одяг, осінь;
в) дощ, небо, ягоди, батько, мати.
3Якими членами речення бувають прикметники?
а) Обставинами;
б) додатками;
в) означеннями або частиною іменного складеного присудка.
4Замість яких частин мови вживаються займенники?
а) Замість дієслів;
б) замість прийменників;
в) замість іменників, прикметників та числівників.
5.В якому рядку всі дієслова майбутнього часу?
а) Читатимеш, заспіваю, буде малювати, лити, сумую;
б) покличу, налякає, принесемо, буду кричати, ходжу;
в) відвідаєш, сподіватимусь, будеш вірити, переможу, полечу.
6.В якому рядку всі слова пишуться з -ь?
а) Поділ..ський, домен..щик, черешень..ці, кул..ці, гіл..ці;
б) Парас..ці, Гал..ці, Натал..ці, т..мяний, веселит..ся;
в) приятел..ці, нен..ці, дон..ці, різ..бяр, добровол..ці.
7.Доповнити речення другорядними членами. Записати. Визначити синтаксичну роль кожного слова, зазначивши, якою частиною мови вони виражені. Зійшла зоря.
Комментариев нет:
Отправить комментарий