6 класс

Завдання на 24.04.17 р. 
Записати переклад українською у зошитах з мови (а також  принести завдання з мови та літератури, яке треба було виконати на канікулах).
Весна в городе обычно начинается с того, что убирают улицы, высаживают молодые деревца и разбивают клумбы в парках, скверах, перед большими магазинами. И люди на улицах тоже меняются. Они ярко одеты, больше гуляют, даже улыбаются чаще, видимо, потому что погода радует теплом, светит ласковое солнце, а главное - не надо одевать тяжелую одежду и обувь. Весна всегда вдохновляет художников на создание художественных шедевров. Как хорошо, что сейчас каждый может взять фотоаппарат и сделать снимки весенней красоты. Но самое главное - сохранять весеннее настроение в душе на целый год!

Завдання з мови на канікули
1.Повторити морфологічний розбір частин мови

Іменник

Початкова форма.
На яке питання відповідає в реченні.
Істота чи неістота.
Власна чи загальна назва.
Конкретне чи абстрактне значення, збірне, речовинне.
Рід, число, відмінок, відміна, група (тверда, м’яка, мішана).
Спосіб творення (якщо це похідне слово).
Правопис.
Синтаксична роль у реченні.

Прикметник

Початкова форма.
На яке питання відповідає в реченні.
Розряд за значенням: якісний, відносний чи присвійний.
Форма: повна чи коротка.
Для якісних – ступінь порівняння.
Група: тверда або м’яка.
Рід, число, відмінок.
Спосіб творення, якщо слово похідне.
Особливості правопису.
Синтаксична роль у реченні.

Числівник

Початкова форма.
На яке питання відповідає в реченні.
Розряд за значенням: кількісний (дробовий, збірний), порядковий.
Група за будовою: простий, складний чи складений.
Рід, число (якщо є), відмінок.
Спосіб творення, якщо слово похідне.
Правопис.

Синтаксична роль у реченні.

2. Виконати морфологічний розбір частин мови та синтаксичний розбір речення:
Зразок синтаксичного розбору речення:
   *Визначити граматичну основу.

    * Визначити вид речення за метою висловлювання (розповідне, питальне, спонукальне), за інтонацією (окличне, неокличне), за наявністю головних членів речення (двоскладне, односкладне, вид односкладного), за наявністю другорядних членів (поширене, непоширене).

     *Визначити, ускладнене речення чи ні. Якщо ускладнене, то чим (звертання, однорідні члени, вставні слова чи речення, відокремлені, уточнюючі члени речення; звороти — дієприслівниковий, дієприкметниковий, порівняльний та ін.).

  * Підкреслити другорядні члени речення, визначити, чим виражені усі члени речення.
Речення для розбору:
Весна прийшла і принесла нове життя.
Слова для розбору:
Життя
Нове
Один

Завданняз літератури на весняні канікули
Записати у робочі зошити з літератури визначення термінів:

Автобіографія (від гр. сам, життя, пишу) — опис автором свого особистого життя; художній життєпис. Від мемуарів або щоденника відрізняється наявністю елемента вимислу та узагальнення. Якщо у художньому творі автор використовував події свого особистого життя як вихідний матеріал, опрацьований ним, такий твір називається автобіографічним.
Акровірш— вірш, написаний так, що початкові букви рядків, прочитані згори вниз, утворюють слово або словосполучення, найчастіше — це ім'я автора чи адресата; віршована загадка.
Алегорія (від гр. інакомовлення) — інакомовне відображення абстрактного поняття, передане за-допомогою конкретного образу. Алегорія складається з двох елементів:
1) смислового — це яке-небудь поняття або явище (мудрість, хитрість, доброта, дитинство, природа тощо), яке прагне зобразити автор, не називаючи його;
2) образно-предметного — це конкретний предмет, істота, зображена в художньому творі. Зв'язок алегорії із зазначеними поняттями більш прямий і менш значний, ніж у символа. Алегорія висловлює строго визначений предмет або поняття. В цілому алегорія та символ дуже близькі.
Анафора (від гр. виношення нагору) — єдинопочаток; повторення слова або групи слів на початку декількох фраз чи строф.
Балада (від фр. танцювати) — ліро-епічний твір з драматично напруженим сюжетом. Баладі властиві невелика кількість персонажів, підкреслена узагальненість, відсутність деталізації, стислість у викладі матеріалу, «магічна» музичність. Балади пов'язані з народними легендами, поєднують в собі перекази й пісні.

Байка — невеликий, здебільшого віршований повчально-гумористичний чи сатиричний твір з алегоричним змістом, в якому людське життя відтворюється або в образах тварин, рослин і речей, або зведене до простих і умовних стосунків. Фабула байки коротка, динамічна і драматична. З 50-х років все більшої популярності набувають прозові байки. Як і віршовані, вони бувають сюжетні, байки-мініатюри й байки-приповідки.

Завдання з літератури на 20.03.17 р.
Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки» 
Частина перша. 

1. У Павлуші та Яви була прекрасна, благородна ідея 
а) провести біля корівника трамвайні колії; 
б) провести під птахофермою метро; 
в) провести під свинарником метро. 

2. Ява - це 
а) найкращий друзяка і напарник Павлуші;
б) марка мотоцикла; 
в) острів в Індійському океані. 

3. Лекція, під час якої хлопці випустили пугутькало, називалася 
а) «Виховання дітей на вулиці»; 
б) «Батьки і діти»; 
в) «Виховання дітей у сім’ї». 

4. Ява і Павлуша хотіли вперше в історії Васюківки влаштувати 
а) бій без правил; б) бій биків; в) бій півнів. 

5. Другою кандидатурою на бій биків був 
а) цап Жора; 
б) корова Контрибуція; в) бугай Петька. 

6. Контрибуція підкинула Яву високо в небо 
а) рогами»; б) мордою; в) копитами. 

7. Побачивши діда Вараву хлопці заклякли, присівши,- 
а) мов курчата перед шулікою;  
б) настороживши вуха; 
в) води в рот набравши. 

8. Ява врятованому кудлатому, капловухому рудому цуценяті дав ім’я 
а) Полкан; б) Жучка; в) Собакевич.

9. До четвертого класу Павлуша з Явою не дружив, бо Рень був 
а) хвастливий; б) вредний; в) тихенький. 

10. Бомбили кавунами «військовий об’єкт» хлопці кілька хвилин, бо 
а) самим страшно стало і совісно;
б) руки заболіли; 
в) лилася червона кавунова кров; 

11. Від діда Салимона Павлушу врятував 
а) Стьопка Карафолька; 
б) Гришка Сало; 
в) Ява Рень.

12. Як розумієте такі слова: «Нема нічого кращого в житті за дружбу!» 


Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки 
(скорочено) 
Частини друга, третя. 

1. На першому засіданні гуртка вибрали п’єсу 
а) «Аудитор»; б) «Ревізор»;  в) «Реалізатор». 

2. Вивчити слова п’єси було 
а) гірше за будь – які уроки;
б) гірше, ніж вивчити вірш напам’ять; 
в) гірше, ніж контрольна робота. 

3. Що це «правильна п’єса» сказав 
а) Ява Рень; б) дід Салимон; 
в) Стьопка Карафолька. 

4. Переживання на сцені було таке, 
а) наче вперше виліз на вершечок верби; 
б) наче вперше стрибнув з верби у річку;
в) наче вперше переплив річку 

5. Хлопці бігли навмання 
а) по безлюдному селу;  
б) по широкій дорозі; 
в) берегом річки. 

6. Носа у книгу впхне і сидить під грушею нищечком 
а) Ява Рень; б) Стьопа Карафолька; 
в) Коля Кагарлицький. 

7. Хворого Яву дратувала 
а) спритність сестри Яришки; 
б) надокучливість Яришки; в) усмішка сестри. 

8. Хлопець подумав, що його рахунки з життям майже зведені, коли 
а) прийшла медсестра; б) кольнуло в боці; 
в) подарував сестрі велосипед. 

9. Голова Яви крутилася від 
а) того, що багато з’їв; в) довгого лежання.
б) від високої температури; 

10. Щастя так засліпило Яришку, що вона 
а) весело посміхалася брату; 
б) нічого не бачила;
в) думала про брата. 

11. Ява навіть перед смертю не міг спокійно дивитися, як 
а) гине велосипед;  
б) лежить під колесом сестра; 
в) як друзі граються м’ячем. 

12. Сонце засяяло з неба, заспівали пташки, коли хлопчик почув від сестри 
а) любий братику; б) так тобі і треба; 

в) зараза чортова («загаза чортова»)







Завдання з мови
1. З кожного рядка виберіть лише ті букви, що не повторюються, і складіть з них побажання. Виконати синтаксичний розбір утворених речень.
А О Н О О Е А Д Д
Х П А Р П Й Р И И
Е П В Ф Е А Ф П М
З Ю Л А Л В Ю Л Ю
Г Ц Ж Ц Д И Г Ц Г
Щ З У А З С У Т З
О А И О А Т О А Ь



О Р Т Б Р А Т О Ж
А С Н Є М Н С С О
Щ У Л К С Л К І Щ
Ч В З М З Ч Д В О
Я Б П Я Р П Ф А Ф
И Ц Й И Ц Т Д Е Д
П Ю Х Л Ю Х Г А Г


Завдання з літератури:
Скласти цитатну характеристику героїв  (за творами з української літератури, що вивчались у цьому році) [3-5 образів.]









Завдання до домашньої роботи з української мови, 6 клас на 13.02. 17 р.
Початковий рівень
1. Розділ мовознавчої науки, який вивчає правила написання слів, називається
А орфографією Б морфологією В морфемікою Г словотвором
2. Нове слово утворюється від основи
А словотвірної  Б головної В морфемної Г твірної
3. Усі слова утворено суфіксальним способом у рядку
А водянистий, прибережний, перевибори, залізничник
Б патріотизм, малюнок, жнивувати, казковий
В зелень, кімнатний, темно-вишневий, український
Г пуск, безпомилковий, антитіло, туристичний
4. Префіксально-суфіксальним способом утворено всі слова в рядку
А потоваришувати, неволя, телеапаратура, голосний
Б дідусь, юнь, друкар, дітвора
В настільний, по-українськи, підберезник, надвечірок
Г сивобородий, міцний, учениця, ООН
5. Шляхом переходу однієї частини мо­ви в іншу утворилося слово, вжите в ре­ченні
А Вартовий солдат пильно охороняє кор­дон.
Б Перед уроком математики черговий приніс кольорову крейду.
В Старий дідусь тихенько зітхав на лаві.
Г Мама тихенько співала колискову пісеньку.
6. Букву и  на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А ант..воєнний, тр..зуб, дев'ят..сил, перекот..поле
Б зор.лад, хвил..різ, місяц..хід, кул..мет
В арх...важливий, жнтт.лис, бур..вій, жовт..цвіт
Г кра..знавство, сем..сотий, шест..знач­ний, піш..хід
Середній рівень
1. Пригадайте,  що таке словоформи. Знайдіть серед запропонованих лише фор­ми слова, випишіть їх.
Садочок, посаджений, садочка, садом, поса­дити, садочками, насаджено.
2. Наведіть приклади трьох слів, утво­рених суфіксальним способом.
Достатній рівень
1.  Утворіть від прикметників іменники із суфіксом -ин(а). Слова запишіть парами.
вінницький –
гуцульський –
німецький -
2.  Запишіть правильно слова.
Фізико/математичний, двадцяти/п 'яти/поверховий, пів/огірка, евшан/зілля, міні/дик­тант, кіно/проба, пів/Європи, авто/мото/товари, літак/розвідник, срібно/ крилі, шеф/кухар, фото/модель.
Високий рівень
1. Утворіть прикметники із суфіксом -ськ(ий).
Чехія –
підлабузник —
студент –
Норвегія -
2. Утворіть    іменники    із    суфіксом -ств (о)
брат –
жебрак -


Комментариев нет:

Отправить комментарий